יום חמישי, 9 במאי 2024

נדמה לי שביידן השתגע, האם למישהו יש הסבר הגיוני יותר?

אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני פשוט לא מצליח להבין את ממשל ביידן. הרחבה דרסטית של המלחמה, שזאת התוצאה (שהייתה צפויה) של מניעת חימוש מישראל לא משרתת אותו בשום צורה שהיא. זה כנראה אחד הצעדים המזיקים ביותר פוליטית שביידן יכול היה לעשות.

אני שואל ברצינות, איך ביידן חושב שזה יועיל לארה"ב או לו? מה התרחיש שהוא מדמיין?

---
שלוש תשובות הוצעו:
1. ביידן חושב שהרחבת המלחמה תוביל ליותר ייצוא נשק (אולי, אבל מאוחר מדי)
2. שהתורמים היותר אידיאולוגיים ישתכנעו להמשיך ולממן את מסע הבחירות (אני לא מאמין שהם יסתפקו בחצי עבודה, אבל ייתכן שביידן כן מאמין)
3. שממשל ביידן מעוניין בשמירת הסטטוס קוו (אפשרי בהחלט, אבל נראה קצת מוגזם)

---
לאור התגובות בארה״ב והנסיגה החלקית, נראה שממשל ביידן פשוט היה מטומטם מספיק בשביל להאמין, למרות כל ההערכות וההכרזות, שהתוצאה לא תהיה הגברת המלחמה. כך שמדובר כנראה לא בשיגעון, אלא בתופעה מוכרת להדאיב ממקומותינו - טמטום ממשלתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטענות על רצח עם הן בשל שנאה

הטיעון הבסיסי לגבי הסיבה למה ישראל אמורה לכאורה לשאוף לרצח עם בעזה הוא שישראל רוצה לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית על ארץ ישראל השלמה, מטרה של...