יום שלישי, 28 במאי 2024

מי שחשוב שהשפה היא הכל פשוט טועה

לאחר 20 שנות פעילות עם לינקדאין, נחסמתי לתמיד בסוף השבוע שעבר בגלל חוסר הבנה. הערה שנועדה להיות סרקסטית תוך הצגת ה״הצלחה״ של חמאס בגיוס העולם הובנה בטעות כתמיכה בחמאס. זאת לאחר שצברתי עד אז שתי מחיקות של הערות וללא חסימה כלשהי.

הייתי שמח לספר שמדובר בטמטום של הפלטפורמה או של האחראים שם, אבל הייתי משקר. הייתי שמח להגיד שמדובר בבעיית אנגלית, אבל בפועל, אני השתמשתי בכלי AI לעריכה ואחר כך לא רק שקראתי את ההערה כמה פעמים, אלא גם שיניתי ואפילו תרגמתי לעברית בשביל לוודא שאכן מדובר במה שהתכוונתי. יותר מכך קיבלתי תמיכה מכותב הפוסט ומעוד כמה פרו-ישראלים שגם לאחר החסימה נדהמו בעליל מהצעד.

הבעיה היא כנראה בהקשר התרבותי השונה, מי שקרא את ההערה, הניח הנחה סבירה לכאורה - יש יותר שונאי יהודים שרואים בהצלחתו של חמאס לעורר אותה משהו חיובי ולכן זה יותר סביר מאשר הערה שמצביעה על כך שההצלחה הזאת מיוסדת על אנטישמיות. ולכן אין פלא שהבינו את העניין כתמיכה ולא כהערה סרקסטית שההצלחה של הפלסטינים היא למעשה לא בשל התמיכה בהם אלא כתוצאה מהשנאה ליהודים. 

המסקנה שלי היא שתמיד צריך לחשוב על האחרים שקוראים, מסקנה די אירונית בהתחשב בטענה הקבועה שלי במהלך המלחמה שלא מתייחסים ברצינות לפלסטינים ועל כך נאמר ״בור כרה ויחפרהו ויפל בשחת יפעל״ (תהלים פרק ז פסוק טז).

נ״ב אני עדיין מנסה לשנות את ההחלטה, אבל דבר אחד כבר החלטתי - המנעות מסרקסיזם היא רעיון מצוין.


---

עדכון 4.6 - לאחר הפעלת קשרים אישיים הצלחתי לשחרר את החשבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...