יום שני, 27 במאי 2024

שוב האירופאים חושבים שהם יודעים טוב מהילידים

ללקוחות יש נטייה לא להקשיב לפעמים. אני לא חושב שזה כל כך מוזר כי אני לא חושב שאני אדם מאוד משכנע. כשהחברים שלך לצוות אומרים לך שהלקוח מסרב למה שהלקוח רוצה, המצב הופך להיות אפילו יותר ביזארי.

יש כרגע מצב דומה מאוד ביחס למדינת פלסטין. יש מגמה בקרב מדינות אירופה לחשוב שהן כבר יודעות מה הפלסטינים רוצים ושאין טעם להתייעץ איתם. שמעתי את שרת החוץ של סלובניה אומרת שהפלסטינים יקבלו תקווה מההכרה הזאת. זה מוזר שנחשב לא רלוונטי שהפלסטינים רואים בזה פרס למעשי האלימות שלהם וזה מלבה את הרצון שלהם להשמיד את ישראל.

אנשים שרואים בהפסקת אש סימן לשלום ומתקשים להבין למה ישראל דוחה אותה גם כן מהווה דוגמה. הניסיון של ההנהגה הפלסטינית להבדיל בין הפסקת אש לשלום נכשל. מי שחושבים שהם מכירים את היעדים של הפלסטינים טוב יותר מהפלסטינים עצמם פשוט מתעלמים מההצהרות החוזרות שלהם להמשיך בניסיון רצח העם הכושל של ה-7 באוקטובר. האם החשש, "מה יקרה אחרי זה" חורג מתחום האחריות שלהם? מאחר שהם מאשימים את ישראל, קרי היהודים, כדאי להשאיר את זה בידי הפלסטינים לנהל את העניין כפי שהם רואים לנכון, בזמן ששאר העולם חולם חלומות אחרים.


---

1. עבור הישראלים, המסר היה ברור מאוד: "לכו לעזאזל". אף על פי שהישראלים הגיבו למסר הזה בדרכים שונות, כמעט כולם קיבלו את אותו המסר.

2. כמעט למותר לציין שזאת לא הפעם הראשונה שממשלות אלו נוקטות בצעד כזה; למעשה הן לוחצות על האיחוד האירופי לעשות זאת כבר תקופה לא מבוטלת. ההסבר הרשמי שלהן להצהרה הוא שהיא תוצאה של מדיניות פרו-ישראלית מוגזמת של האיחוד האירופי.

3. האמת היא שלא ממש אכפת לי מההצדקה של המדינות לצעד; לא משנה מה הסיבה התאורטית, זאת הייתה התוצאה הבלתי נמנעת כי אף אחד לא יכול באמת לטעון שהתגובות הפלסטינית והישראלית היו בלתי צפויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...