יום שבת, 15 ביוני 2024

העולם רוצה מלחמה עם לבנון - למה!?

נראה כי ישראל ולבנון יילחמו בסופו של דבר במלחמה כוללת. הסכסוך הזה יהיה גרוע יותר מזה שברצועת עזה.

איך העולם פועל בנושא? מנסה להבטיח שהמלחמה הזו תפרוץ. איני בטוח אם קריאה להפעלת החלטה 1701 תעצור את המלחמה. עם זאת, הדרך הפשוטה ביותר לעודד הסלמה היא כנראה להודיע לחזבאללה כי שימוש ביותר אלימות יביא לו יתרונות גדולים יותר. וזה בדיוק מה שהקהילה הבינלאומית עושה.

ההסבר הסביר היחיד להתנהגות זו הוא המחשבה שישראל צריכה לפלוש ולכבוש את לבנון, על פי התוכנית של המערב. לעומת זאת, אויבי ישראל חושבים כי ניסיון זה ייכשל.

בתרחיש הטוב ביותר, מלחמה זו תוביל למוות נרחב ולהרס מאסיבי בשתי המדינות. בתרחיש הגרוע ביותר, זה יוביל למלחמת העולם השלישית ולרצח עם של היהודים. הקהילה הבינלאומית מודעת לכך, ובכל זאת ממשיכה לתמוך בכך על ידי הבטחה לחזבאללה כי, אם המלחמה תתחיל, היא תגנה את ישראל ותדרוש חרם על ישראל, ללא קשר לפשעי המלחמה שחזבאללה יבצע.

--

נקודות נוספות:

1. כמובן, האלטרנטיבה האחרת היא טירוף מוחלט - טיפשות מוחלטת; זו הסחה ולא תשובה אמיתית.

2. מאחר שלחזבאללה יש כוח אש רב יותר מאשר לחמאס וישראל תגיב באופן דומה, הסכסוך יהיה קשה יותר.

3.  יש עוד סיבה נוספת לכך שהתגובות הללו הן טיפשיות; הסבירות שאיראן תגיב מיד גבוהה בהרבה מאשר ברצועת עזה.

---

כדי להיות ברור, לא לכל המדינות בעולם יש את אותן השקפות. ישנן מדינות, כמו הודו, שפשוט עוקבות אחר המגמה, בעוד שאחרות, כמו אוגנדה, מנצלות את עמדתן כדי להסיט התקפות עליהן. הן רבות הרבה יותר מאלו שיש להן סיבה טובה לבחירה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אין זכויות בלי חובות - גם כשמדובר בפלסטינים

רבים מאתנו מעניקים זכויות לישויות לא אנושיות, כולל ארגונים, בעלי חיים, צמחים ואף, לעיתים, לסביבה. רק הארגונים ברשימה זו, המורכבים מאנשים, מו...