יום ראשון, 23 ביוני 2024

האם ממשלת ארה"ב מנותקת מהמציאות הישראלית?

לפני כ-20 שנה הצטרפתי לצוות ניהול מערכות יוניקס (אל תתחטטו בקורות החיים שלי; זה לא רלוונטי כי הייתי שם פחות מחודש). פגישה ראשונה עם לקוח מרוצה? נשמע פנטסטי. הכל היה בסדר גמור עד שבדקנו וגילינו שהשרת מת לחלוטין.

על פי ממשל ביידן, רוב הישראלים רוצים להפיל את הממשלה הנוכחית, להפוך אותה מדמוקרטיה ליברלית למשטר אוליגרכי מדכא, ולסכן את המדינה שלהם על ידי כך שיאפשרו לחמאס להשתמש באקדחים כדי לתקוף את תל אביב. ממשל ביידן פועל על פי הנחה זו.

גם אם הממשלה הישראלית הנוכחית לא מאוד פופולרית ויש מחאה נגדה לעיתים קרובות, שאר ההיבטים של נקודת מבט הן הזויות. אמנם האופוזיציה והמפגינים לא מרוצים מהממשלה הנוכחית, אך הם לא רוצים להתחיל מהתחלה ולבנות את המדינה מחדש כפי שממשל ביידן חושב. המקבילה של המתיישבים האלימים מהימין בקרב השמאל בהחלט קיימת, אך היא קטנה בהרבה מהכמות הדרושה לשינוי דרסטי שכזה - כמה מאות במקום המיליונים הנדרשים. זה פשוט בלתי נתפס שזו התוצאה של כל משאבי המודיעין שהשקיעה ארה"ב במזרח התיכון.

הטעות הזו כה עמוקה שהיא מעוררת ספקות לגבי היכולת להאמין בהסברים פשוטים: אף על פי שיש לה הכרה מלאה במצב הפוליטי בישראל, ארצות הברית ממשיכה להאמין שקורה בדיוק ההפך ממה מהמציאות. יתרה מכך, הפעולות שלה הן ככל הנראה המכשול הגדול ביותר בפני השגת מטרותיה. סביר להניח שהפעולות של הממשל הנוכחי דומות למה שהימין הקיצוני בישראל ידרוד כדי לכפות על הממשלה הישראלית ללכת לפי האידיאלים שלו.

---

עוד כמה נקודות למחשבה:

* לארה"ב יש את המומחים הנדרשים להבין את הפוליטיקה הפנימית בישראל, בניגוד ללא מעט ארגונים אחרים בעולם, ובכל זאת היא מעדיפה להאמין בחלומות באספמיה שלה.

* רוב המערב מחקה את ארצות הברית ורואה בזה הזדמנות לחמוק מאישום באנטישמיות.

* מובן מאליו שתמיכה כלכלית במהפכה ישראלית היא לא אותו דבר כמו תמיכה כלכלית במהפכה פלסטינית. אולם אף על פי שממשל ביידן משקיע מאמץ רטורי למען הפלת המשטרים הדיקטטוריים הפלסטיניים, לא הושקע בפועל אף דולר אחד למטרה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אין זכויות בלי חובות - גם כשמדובר בפלסטינים

רבים מאתנו מעניקים זכויות לישויות לא אנושיות, כולל ארגונים, בעלי חיים, צמחים ואף, לעיתים, לסביבה. רק הארגונים ברשימה זו, המורכבים מאנשים, מו...