יום חמישי, 22 באוגוסט 2024

מלחמה היא אסון כלכלי

כמעט בהגדרה, היא עולה המון, ועוד יותר ככל שהיא מתמשכת. אחת הבעיות הכלכליות המרכזיות עם מלחמה היא שקשה לקצץ תקציבים אזרחיים או להעלות מיסים מכיוון שבמצב כל כך לחוץ שינויים כאלו יביאו בסיכויים גבוהים להחמרת המצב הכלכלי ואולי גם הביטחוני. כך שקשה לטפל בעלויות בצורה סבירה.

למרבה הצער שלא במפתיע הפרק אחד ביום: נורות האזהרה הכלכליות דילג בקלילות על הנושא הזה. יותר מכל הוא מבטא קונספציה כלכלית, הרעיון לפיו פעולות סמליות, למשל קיצוץ משרדי ממשלה מיותרים, יביא גאולה לעולם או לפחות לכלכלת ישראל. הבעיה היא שהמראויין, ממשיך בקו הידוע של האופוזיציה לפיו אין משמעות לסדר הגודל בהחלטות כלכליות. כמעט למותר לציין שלאורך כל הפרק מוזכרים בהערצה פקידי האוצר כבעלי כוחות על ומונגדים לעומת הפוליטיקאים "החצופים" שמעזים לחשוב שיש להם מה לומר.


כמו בהרבה מקרים, בעוד מדיניות הממשלה מטרידה, נטיית האופיזיציה לנסות להחמיר את המצב ולנצל אותו להפוך את ישראל לאוליגרכיה מדאיגה אפילו יותר. ישראל זקוקה בדחיפות לאופיזיציה הקשורה למציאות, אין לה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...