יום ראשון, 13 באוקטובר 2024

חיזבאללה וחמאס - עוד תמיכה כזאת ואבדנו

קראתי כמה "טיעונים" של תומכי חיזבאללה, והם היו מגוחכים. עם זאת, אנשים מסוימים ממשיכים להחזיק באמונות אבסורדיות כאלה ולפיכך אני אבהיר מדוע הן אבסורדיות.

ראשית, חיזבאללה לא באמת תמך בחמאס או בעזתים. ללא השתתפותו של חיזבאללה, ישראל הייתה רוכשת הרבה פחות נשק מארצות הברית, המתחים הפנימיים בתוכה היו גדולים יותר, הכוחות שהפעילה ברצועת עזה היו דומים מאוד בגלל הגבלת הממדים של הרצועה וישראל הייתה עדיין צריכה להקצות כוחות דומים בצפון.

שנית, הטענה כי ישראל מסלימה את הסכסוך במכוון מבוססת על בורות. ישראל אפשרה לחיזבאללה להקים אוהל בתוך גבולותיה כדי למנוע עימותים. ישראל גם חיכתה במשך כשנה עד לתגובה משמעותית.

שלישית, האמונה כי ישראל מכוונת לאזרחים כרוכה בהתעלמות מהעבר של חיזבאללה. חיזבאללה הרג יותר אזרחים בסוריה בזמן קצר יותר ועם כוח אש קטן בהרבה. חיזבאללה מציג באופן תדיר תמונות מפשעי המלחמה שלו ומציג את ישראל אחראית להם.


הערות נוספות:

1. כל הטיעונים מבוססים על הצהרות של מנהיגי חיזבאללה. זה עשוי להישמע אבסורדי, אך הם טענו כי תרומתם המוסרית לעזתים עולה על כישלונותיהם בפועל, התגאו בהפעלת לחץ הולך וגובר על ישראל והיללו את "הגבורה" של הריגת ילדים סורים.

2. מהלך הפעולה החכם ביותר של חיזבאללה היה ככל הנראה לא לעשות דבר ובכך להגביר את הלחץ על ישראל. תוצאות טובות יותר היו מגיעות אפילו היה מנתק את הקשרים עם חמאס בעקבות העסקה הראשונית בסוף נובמבר.

3. הנ"ל אינו חל על תרחיש של חיזבאללה שבו היה הצטרף לחמאס ביום תחילת המלחמה, אך חיזבאללה, שמתיימר לתמוך בחמאס, היה מעוניין יותר להפגין את גאוותו מאשר לספק סיוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חיזבאללה וחמאס - עוד תמיכה כזאת ואבדנו

קראתי כמה "טיעונים" של תומכי חיזבאללה, והם היו מגוחכים. עם זאת, אנשים מסוימים ממשיכים להחזיק באמונות אבסורדיות כאלה ולפיכך אני אבה...