יום ראשון, 14 בספטמבר 2014

הצבא וההייטק בישראל

אחד ההבדלים המהותיים בין חברות הייטק בישראל לבין חברות דומות בארה"ב היא הריבוי האדיר של חברות שמוקמות על ידי קבוצת חברים. זה לא מקרי ונובע בעיקר מהצבא - חברים מהצבא או חברים של חברים מהצבא.
 
בלי הצבא לא היה הייטק בישראל, זאת עובדה שקשה להתווכח אתה מבחינה היסטורית. תעשיית ההייטק בישראל התחילה להתפתח מסיבות ביטחונות, נדחפה במידה רבה על ידי האנשים שהוכשרו בצבא כמפתחים וקיבלה פרסום ענק בעקבות ההצלחות של צה"ל והתעשייה הצבאית. אפשר לטעון שהמחיר האנושי היה כבד מדי, אבל קשה מאוד להתווכח עם ההיסטוריה.

מי שטוען כי היה אפשר לגייס כסף שוכח במצב מדומין כזה  לא היו קרנות הון סיכון, התעשייה עצמה לא הייתה קיימת במדינת ישראל יותר מאשר בהולנד. הספקנים מוזמנים להשוות את ישראל למדינות מערביות בגודל דומה, לבדוק את ההיסטוריה של ההייטק הישראלי ולראות בעצמכם. האם לא הייתה חברת הייטק בודדת לולא הצבא? כנראה שהייתה, התעשייה שהייתה מתפתחת הייתה בסדר הגודל של סקוטלנד במקרה הטוב ותאמינו לי הוא קטן בשלושה סדרי גודל מזה שבישראל.

 

===

בעקבות התגובות:

ההתנעה אכן נתמכה במידה רבה באמצעות כספים אמריקאיים ליחידות המודיעין שהתניעו את התהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...