יום שני, 19 בינואר 2015

חיסול מורנייה ג'וניור

מי שטרח לקרוא את הטקסטים של העיתונות ולא רק את הפסקה הראשונה הבין שמורנייה ג'וניור בכלל לא היה המטרה הראשית, הוא שימש כדוגמן המבצע ולא הרבה יותר מכך. פרט לו נהרג מספר 4 (כנראה) בחיזבאללה ומספר 2 בנציגות של משמרות המהפכה בלבנון. שני הנ"ל הרבה יותר חשובים ממנו.
 
את הסיבה למה מורנייה מוצג בתקשורת כמטרה העיקרית קל למצוא - מדובר בעצלנות. האנשים שחוסלו היו חשובים, זה שהתקשורת נדבקה דווקא לאחד הפחות חשובים בסיפור, היא בעיה שלה ולא של מערכת הביטחון - שאולי אפילו מעודדת את החיזבאללה לחשוב שהם חוסלו בטעות.

יש פה התנגשות מסוימת, אם ישראל תודיע שחיסלה, היא תחייב את חיזבאללה להגיב - פגיעה בביטחון. אם לא תודיע, לא באמת תדע - פגיעה בדמוקרטיה. פתרון? זה עניין של השקפה ולדעתי השתיקה בעניין התקיפה אתמול היא עדיין בתחום הסביר, אבל אני מוכן לתת סדרה שלמה של נימוקים נגדה😄

לגבי השאלה מי עוד יכול היה לבצע את החיסול - תשובה אחת עולה על דעתי מיד - האמריקאים. יש להם כוחות מיוחדים לא מעטים בצפון ירדן (לכאורה למען אימון המורדים הסוריים) שמורנייה ג'וניר איים גם עליהם. מה שכן - אני מסכים שגם במקרה כזה ישראל מוערבת, לפחות בשתיקה. אפשרות נוספת היא חיסול פנימי - לאיראנים יש את היכולת הזאת, אבל זה נראה לי פחות סביר. בשני המקרים, החיסול ליד הגבול יכול להיות מוסבר בקלות כמסך עשן.


עדיין ישראל היא האפשרות הסבירה ביותר, אבל כל עוד לא הודנו בגלוי, מופעל פחות לחץ על החיזבאללה להגיב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...