יום שישי, 23 באוקטובר 2015

המעטה במספר הפלסטינים במאה ה-19

רוב הערבים פה הם אכן מהגרים, אבל בפירוש יש גם אחרים, יש יש מספר לא גדול של ערבים בעלי שורשים של מאות שנים ויותר. למשל, תושבי כפר קנא (המקוריים, לא אלו שנמלטו ב-1948) למשל משתייכים ברובם לקבוצה הזאת. אמנם נפולאיון מצא רק רבע מיליון אנשים בשני גדות הירדן, אבל המספר בפירוש גדול מאפס. אפשר לראות זאת בתיעוד של מסע נפולאיון, מכיוון שהביא הרבה מדענים יש תיעוד מפורט - אני לא מכיר תרגום לעברית, אבל זה מוזכר בכל ספר היסטוריה רציני.
 
האוכלוסייה העירונית הייתה אחוזים מעטים מהאוכלוסייה הכללית, כך שהיו 19 אלף עירוניים בירושלים ב-1817, לא תושבים והרוב המוחלט בין תושבי הקבע היו כפריים. אם היו 10 אלף תושבים בירושלים זה אומר לפחות 50 אלף (וסביר יותר 100 אלף) תושבים במרחב הכפרי שהזין אותה. הכפרים הערביים (למעשה עד 1948) היו מוקפים כפרי משנה שלא ספרו אותם (רוב היישובים בוואדי ערה הם למשל כאלו). הדימוי שבו הרוב הם עירוניים נובע ממחשבה במונחים מודרניים ולכן אנכרוניסטיים, בפועל הוא היה גורם לרעב נורא ולכן בלתי אפשרי.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...