יום שני, 12 באוקטובר 2015

אלימות יהודית כלפי הערבים

אני יכול להעיד שראיתי היום עשרה ערבים לפחות באזור יהודי מובהק (צומת רעננה) ואף אחד מהם לא הותקף, אפילו זה שנשאל מה השעה. כך שצריך להיכנס לפרופורציה ולא להאמין לכל ניפוח שהתקשורת מנפחת, גם אם התופעה מזעזעת. יש המון מקרים של תקיפות בשנה, מרובן המוחלט (אלו שמתרחשות רחוק מתל אביב או התוקפים בהם אינם יהודים) התקשורת מתעלמת. כל רשימת תקיפות ערבים על ידי יהודים לא שקולה לסופ"ש סטנדרטי בגוש נצרת, רק שהנוצרים המותקפים לא מזיזים לתקשורת הישראלית. מי מתרשם שמדובר בתופעה דרמטית מעיד על עצמו בעיקר שאין לו מושג על המציאות במדינה פרט לבועה הקטנה שלו וחבל.
 
למותר לציין, הפקפוק שלי איננו בקשר לקיומה של אלימות יהודית, יש לי דוגמאות רבות מאזור הצפון, אלא בניסיון להציג אותה כשקולה לאלימות הערבית, תוך ציטוט כמה כתבות כהוכחה ניצחת. כתבות כאלו אינן מרשימות בכלל מכיוון שהן מצביעות על עידוד הבעיה - ערבים אלימים (כמו בדוגמה של הנוצרים המותקפים) שקולים לכלב שנושך אדם. כלומר, היחס הניתן לתקיפות מושפע מדת של המתקיף ולא מחומרתן ו/או תדירותן.
 
הבעיה שלי בנושא איננה קריאה צינית אלא הנחת היסוד שאפילו לא חשים בה (וחבל שכך). בוחרים לתת יחס מופרז עד חוסר פרופורציה מסיבות שאינן ממין העניין לתקיפות שמתבצעות על ידי קבוצה מסוימת תוך הסתמכות על יחס דומה שמוענקת על ידי התקשורת. למותר לציין, כי הטענה שאין התייחסות הולמת בתקשורת היא מגוחכת, אפילו באתר בשבע ישנה התייחסות זועמת לאירועים הללו.
 
הבעיה איננה בהתייחסות לאלימות היהודית אלא בהתעלמות מהאלימות הערבית תוך מתן יחס של "כלב נשך אדם". מי שמתלונן על רדיפת הנוצרים בחברה הערבית משכנע אותי באמת מוטרד מהאלימות כלפי ערבים, לגבי האחרים התאוריה שמדובר בניסיון להשמיץ את היהודים נראית לי הולמת בהרבה את ההתנהגות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המערב מתדרדר לאשליות

פעולות המערב הופכות פחות ופחות רציונליות ככל שמלחמת ישראל-חמאס מתמשכת. בעוד המדינות מציינות במפורש את כוונותיהן (להפסיק את המלחמה, לשפר את ה...