יום שני, 7 בדצמבר 2015

הפעילות הממשית של חנין זועבי

חברת הכנסת עושה הרבה רעש חסר תועלת ועליו מדווחים. בהתחשב ברמת הדיווח העלובה על ח"כים מהימין, אני הייתי די נדהם אם על ח"כית ערבית היו מדווחים כמו שצריך. חלק ניכר מהרשימה שזועבי פרסמה קראתי ואת רוב הרשימה אני מכיר - חלק ניכר מהחוקים (למשל נושא מבקר העירייה) מסווגים באורח שגוי בתור חברתיים בעוד שהם פוליטיים מובהקים וחלק לא מבוטל משאר "החברתיים" הם חוקים שצריך לסווג כ"אני מסכים" כלומר החתימה על ההצעה היא טכנית (לא שזה חריג).
 
החוק בנושא המבקר נועד למטרות פוליטיות של שמירת התפקיד בעיריות ערביות בידי החמולה השלטת גם אם המבקר גר שנים במקום אחר, תופעה מוכרת אגב גם במגזר היהודי. השמירה על התפקיד מסייעת במקרים שבהם המבקר ששייך לחמולה עזב את העיר ולא רוצים להחליף אותו ולהעביר את הכוח לחמולה אחרת או להסתבך במריבות מי יקבל את התפקיד.
 
מי שלא מתרשם זה מכיוון שהוא לא קורא את המקומונים הנכונים, אני ממליץ לקרוא את אלו של אזור העמקים בשביל להבין היטב😄 אני לא התרשמתי כאמור מהרשימה אבל בהחלט מסכים שהקשר בין ההצגה של חברי הכנסת (ובמיוחד הערבים) לפעילות הממשית שלהם קלוש למדי.
 
כמו שכתוב בהצעה, היא אמנם חתומה על ההצעה אבל לא יזמה אותה, זאת דוגמה מצוינת לנטייה של חברי כנסת לניפוח פועלם על ידי חתימה על הצעות שיזמו אחרים. לכשעצמו זה אומר כלום, הרבה מחברי הכנסת סתם חותמים, יש כאלו שאכן עושים למען ההצעה אבל רובם לא. למיטב ידיעתי, במקרה הנ"ל זועבי שייכת לסוג שלא עשה כלום, אבל אני פתוח להוכחות הפוכות.
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...