יום חמישי, 18 בפברואר 2016

דברי הרמטכ"ל בנושא החייל היורה

אנחנו לא פועלים לפי ססמאות אלא בהתאם לנתונים בשטח ואחר כך ציטוט של ססמה אחת שבה משתמשים באופן שגוי. זאת הצורה הנכונה לדעתי להבין את המשפט - לא הרמטכ"ל הוא הבור אלא מי שטוען שהביטוי מצדיק הרג חפים מפשע. את ההוכחות לבורות החילונית במקורות היהודיים ייאלצו לחפש במקום אחר, במיוחד שהמעוותים המדוברים לרוב דתיים.
 
הרג אזרחים סתם לא משרת את מטרות המדינה, הרמטכ"ל גם טרח להבהיר באותה הזדמנות שאין להבליג. אם היה מתעלם מהשאלה או עונה עליה אחרת, התשובה (או העדרה) היה פוליטית לא פחות. הרמטכ"ל נתן תשובה מאוזנת וסבירה שחסרונה (כרגיל) בכך שכל צד פוליטי מנסה להשתמש בה למטרותיו - השמאל מנסה להוכיח שהצבא משתמש בכוח מופרז (עד כדי כך שהרמטכ"ל נאלץ לטפל בבעיה) ואילו הימין שהצבא משתמש בכוח מועט מדי. תמיד אני מציע לקרוא את ההקשר, לרוב (פרט למקרה זהבה גלאון) הוא מסדר את הדברים.
 
מציאות שבה משתמשים בססמה "הבא להורגך השכם להורגו" בשביל להצדיק רצח חפים מפשע, איננה משרתת את מטרות המדינה - אני לא מכיר שאלה פוליטית תמימה.
 
דבר אחד למדתי בעשור האחרון - אין דבר כזה "כולם מבינים היטב". לכן הרמטכ"ל הבהיר שצה"ל לא פועל בהתאם לססמאות.
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...