יום שלישי, 4 ביולי 2017

בצל"ם - שקוף!?

קשה, אם להגדיר בעדינות, להגדיר את הפעילות של בצל"ם כשקופה. הארגון מקבל מימון בצורה בלתי שקופה בעליל תוך שיתוף פעולה (לפחות בשתיקה) עם קרנות שרוב הכסף נוזל מהן בדרך מהאיחוד האירופי. הארגון משתף פעולה באופן אקטיבי עם ארגונים פלסטיניים שרוב הכסף נגנב מהם. העובדה שהכסף לא מגיע (ברובו) מממשלת ישראל לא אומר שלא מדובר בשחיתות. המשעשע בעניין הוא כמובן שבצל"ם שמדברים על זכויות משפטיות אוניברסליות לכאורה משתפים פעולה עם דריסתן.

האמנם בצל"ם פועלים למען המטרה המוצהרת? ספק רב. יש מקום רב לפקפק האם הם תורמים לה. כמו כל ארגון לא שקוף, גם בצל"ם היום בעיקר עוסקים בשרידה עצמית והמרוץ לתחתית עם שוברים שתיקה תורם להתדרדרות בנושא. העניין איננו בתאוריה אלא בפרקטיקה, בצל"ם מנסים בכלל לשכנע ישראלים? מנסה לחשוף ישראלים למידע? מי שטורח לקרוא את האתר של הארגון מתקשה להאמין בכך. כשארגון מספר שרוב הכסף מגיע מתרומות פרטיות בעוד שדף העדכונים שלו מדגים את ההפך הגמור, אין שום סיבה להאמין לו גם בנושאים אחרים. התגובות השליליות כלפיו, מתמקדות בנושא הזה ולא במקרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...