יום שבת, 29 בספטמבר 2018

הזיית בית המשפט

לא לגמרי ברור לי למה השמאל בחר לאמץ את בית המשפט העליון. מכיוון שלהפתעתם של ימניים רבים בית המשפט העליון איננו שמאלני במיוחד.

מה שעוד יותר משונה הוא הבכי והנהי של השמאל לאחר שהתעמולה שלו בנושא הצליחה. האם הציפיות מתעמולה הן כל כך נמוכות שלאחר יותר מעשרים שנות תעמולת שמאל לפיה בג"צ הוא שמאלני, קבלת העניין כעובדה בחלקים גדולים מהימין נחשבת למוזרה?
 
מן הראוי לציין שהשמאל לא באמת מעוניין ברשות שופטת חזקה. ברוב הפעמים בהם בית המשפט פוסק שלא בהתאם לעמדות השמאל זוכים להתעלמות וכאשר אין ברירה אחרת אלא להתייחס, המתקפות הן מחרידות במיוחד והרבה מתחת לחגורה. כאשר העניין מוכרע עוד קודם, במשטרה או בפרקליטות, הוצאת דיבה היא הכלל ולא היוצא ממנו.
 
מערכת אכיפת החוק, כמו כל מערכת, שואפת להגדיל את כוחה. זאת אחת הסיבות להפרדת הרשויות. כל ניסיון לעודד את אחת מהן לפרוץ את המגבלות הללו, הוא פגיעה בדמוקרטיה וכך יש להתייחס גם למאמצי השמאל להעלות את הרשות השופטת לדרגת שליטת על.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...