יום חמישי, 7 בפברואר 2019

תחבורה ציבורית בשבת

היא בעיקרון רעיון טוב לדעתי אבל מרבית התומכים מתעלמים למרבה הנוחות מכמה חלקים פחות נוחים:

א. כמות הנוסעים הפוטנציאליים קטנה בהרבה מאשר ביום חול. משמעות הדבר שהפעלת אוטובוסים, פרט לקווים ספורים, היא בזבוז כסף כאשר צריך לבחור בין סובסידה ענקית עם תדירות נמוכה או אוטובוסים ריקים בשל תדירות אפסית.

ב. אין מספיק נהגים, ולמעשה אין דרך מהירה להגדיל את מספרם. מי שמציע תחבורה ציבורית בשבת מוזמן להסביר איזה קווים הוא מציע לקצץ במקום

ג. מי שעקב אחרי מחאת האפודים הצהובים בצרפת יודע שהתחבורה הציבורית בכל ימות השבוע בצרפת הושגה במחיר צמצומה לאפס למעשה מחוץ לערים הגדולות. אם מישהו תומך בכך, הוא מוזמן להציג כך ולא לספר סיפורים על משפחות שיטיילו בתחבורה ציבורית.

ד. גם היום האוכלוסיה הערבית מיוצגת בצורה לא פורפוציונלית בקרב נהגי האוטובוסים, מי שמספר סיפורים על גיוס נהגים לא יהודיים פשוט מברבר.

ה. הסטטוס קוו כולל מוניות שירות בגודל מיניבוסים. באופן מרשים למדי התומכים לא פועלים להגדיל את מספרן, הגם שמדובר בפתרון זמין מיידית וכאמור הטוב ביותר כמעט לכל הקווים

בסך הכל, המסקנה המצערת שלי היא שתמיכה באוטובוסים בשבת נועדה יותר בשביל "להראות להם" מאשר לפתור בעיה שאכן קיימת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הוויכוח על ועדות הכנסת

למה אני חושב (למרבה הצער) שהאופוזיציה צודקת בהתעקשותה בנושא ועדות הכנסת: הממשלה החדשה נדרשה להגיב לבג"צ בנושא פונדקאות הלהט"ב לאחר...