יום ראשון, 10 בינואר 2021

התראה לפני מחיקה

 

בפורים 2014 החלטתי להעביר את הטקסטים המצחיקים שלי מ-SMS לסדרת פוסטים בפייסבוק (אותו החזקתי לא פעיל כבר חמש שנים). כבר אז היה ברור לי שההחלטה הזאת היא זמנית ובסופו של דבר פייסבוק תגיע למקום בו היא נמצאת היום. מאז ועד היום הנחתי שכל מה שאני מפרסם בפייסבוק הוא פומבי ובסופו של דבר ייחשף כך שדאגות הפרטיות שלי הן מינימאליות.

למרבה הצער, נראה שהכיוון אותו לקחו חברות הטכנולוגיה הגדולות, כמו גם קבוצות הקוד הפתוח הוא תמיכה באוליגרכיה. בעוד אני לא יודע אם זאת תקום כרצונן, ברור לחלוטין שהגיע הזמן לעזוב.

עם זאת, אני לא מאמין בהחלטות היסטריות ולכן החלטתי לקבוע את פורים הקרוב (25 בפברואר) כתאריך בו אמחוק את המשתמש שלי מהמערכת אלא אם כן יהיו התפתחויות מאוד דרמטיות בנושא.

אני מודה שהחודשים האחרונים הם התקופה הראשונה בחיי בה אני מהרהר ברצינות בשאלה האם ייתכן שהדמוקרטיה שלנו תפגע בצורה חמורה מספיק שאמצא את עצמי בכלא. את התשובה לשאלה הזאת כבר לא תמצאו בפייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...