יום חמישי, 25 במרץ 2021

החוק לחיסול הדמוקרטיה

זאת הכותרת המקוצרת הראויה לחוק המוצע למניעת בחירה בראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום.

החוק מאפשר גם היום ליועץ המשפטי לממשלה להגיש תביעה בלי תלונה במשטרה, בלי אישורו של איש ובלי שום מתן זכות לנאשם להתגונן (היועה"ש רשאי לעקוף את כל הנ"ל לפי שיקול דעתו). האיזון מושג בכך שזאת תהיה הפעולה האחרונה שלו בתפקיד ובית המשפט כלל לא יטרח לדון בכתב האישום.

לפיכך, החוק המוצע יאפשר ליועץ להגיש כתבי אישום ממוחו הקודח ולהדיח ראש ממשלה אחד אחרי השני עד שיימצא חבר הכנסת שיסכים לבצע כל הוראה שלו ללא הרהור, תוך מניעת כינוס של הממשלה ופיטוריו במהלך הזמן הזה. אתם מוזמנים לבחור את חבר הכנסת הפחות חביב עליכם ולדמיין אותו נבחר לתפקיד הבובה.

חלק מהאנשים בוודאי יטענו שמדובר בתרחיש אפוקליפטי שלא יתממש. העניין הוא שזה פחות משנה, עצם החזקת כוח ברמה כזאת תהפוך את התפקיד שהוא גם כיום בעל עצמה מופרזת לכל הדעות, ללא ניתן לפיקוח ובעל כוח דיקטטורי הלכה למעשה. היועץ גם ימנע באותה הזדמנות ייצוג מהממשלה ולכן גם בג"צ יתקשה להתערב.

כמעט למותר לציין שמציעי החוק מודעים לבעייתיות הנ"ל אבל מרוצים ממנה. ברור להם שקשה יהיה לשחזר במהירות את ההסתה נגד נתניהו, לכן לא תהיה להם הזדמנות נוספות לכבוש את השלטון ומשכך חיסול הדמוקרטיה איננה בעיה אלא יעד.

6 תגובות:

  1. אותי לימדו בשיעורי האזרחות שגם דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה. נתניהו חייב ללכת כי הוא מוכן להחריב את ישראל רק כדי לא ללכת למשפט. אם היה כל כך חף מפשע, היה הוא צריך לרוץ לבית המשפט, לא להיפך.

    השבמחק
    תשובות
    1. במילים אחרות - אתה מציע לאמץ את עמדת החונטה במינימאר - אכן דוגמה ומופת לדמוקרטיה מתגוננת.

      מחק
  2. נתניהו חייב ללכת כי הוא מוכן להחריב את ישראל רק כדי לא ללכת למשפט. אם היה כל כך חף מפשע, היה הוא צריך לרוץ לבית המשפט, לא להיפך.

    זו תשובה נאיבית שמראה שפשוט אין עם מי לדבר, הגיון לא יעבוד.ברור לכל מי שעיניו בראשו שהיועץ המשפטי לממשלה מנצל את יומו כמו כל כלב בשביל להשתולל ולהזיק. ברור שהסכוי של נתניהו לקבל משפט צודק קלוש ביותר.

    השבמחק
  3. למה שנתניהו לא יקבל משפט צודק? זה טיעון הזוי באותה מידה כמו הטיעון שנתניהו מוכן להחריב את ישראל כדי לא להישפט. הוא כן יפגע במערכת המשפטית.. וכנראה גם אתה היית נאחז בקרנות המזבח כדי לא ללכת לכלא, אז כל מי שלא צפוי לקבל משפט צדק שלא ישפט בכלל, אה?
    אתה כבר שפטת אותו שהוא חף מפשע אני מבין. כרגע אני לא רואה שום התקדמות במשפט נגדו.
    לא רק שאתה מציע שאדם ששקוע עד צווארו במשפט יכול להמשיך לכהן (נתניהו חולק עליך בעצמו) אלא גם שאתה טוען שאסור לשפוט בכלל ראש ממשלה.. כי לא יקבל משפט צדק?

    השבמחק
  4. לא יעזור לכם16 אוקטובר, 2022 01:03

    רק ביבי

    השבמחק

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...