יום ראשון, 25 באפריל 2021

הסיבות למהומות הרמאדן ולדיווח עליהן

ההכאה של החרדי היא רק תירוץ למהומות בחודש הרמדאן. לי היה ברור עוד לפני חודשיים שהפלסטינים ינסו לדרדר את המצב בחודש הרמדאן - הם מחפשים תירוץ לדחות את הבחירות ומצבם מבחינת הקורונה נואש. ישנה התדרדרות קשה מאוד בעזה והחמאס מנסה להסיט את תשומת הלב ו/או לגייס סיוע בינלאומי. האמת העצובה היא שעד כה הופתעתי לטובה - לכל ההנהגה הפלסטינית יש אינטרס חיוני להביא למלחמה, אם נצליח להימנע ממנה בלי לוותר, אראה זאת כהצלחה.
 
אני לא מסכים עם הטענה שהפלסטינים הם אשפי תקשורת. הם למדו לנצל את הגישה הפטרונית עד גזענית כלפיהם לטובתם, זאת אמנם חכמה לא קטנה, אבל צריך לזכור שגם היא (כמו רוב הטקטיקות הפלסטיניות) מועתקת מהתנועה הציונית. בדרך כלל האנשים מצייתים להנהגה שלהם וזה גם המקרה פה - חמאס החליט להתחיל עימות. הפלסטינים לא פועלים מתוך איזושהי תגובה אינסטינקטיבית בלתי נשלטת כמו שזה מוצג בתקשורת העולמית. הלכה למעשה מדובר באי מוכנות להכיר בכך שהפלסטינים מסוגלים לעשות משהו בלי שמישהו יגיד להם וחוסר צפייה מהם לאיזושהי חשיבה אנושית (על מנת להסיר ספק, החסרונות הללו הם מדומיינים). כך שאין מה לומר כי הפלסטינים לא מצליחים להפוך את הקערה על פיה. אין התייחסות בכלל למעשיהם בתקשורת העולמית מכיוון שהם לא נספרים בכלל ולכן אין להם מה להפוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...