יום שבת, 4 בדצמבר 2021

משפט נתניהו - סיכום ביניים

לאחר שנה וחצי אפשר כבר לקבוע כי מדובר באחד הביזיונות הגדולים של המערכת הציבורית במדינת ישראל. קשה להאמין שבמדינה מתנהל משפט פומבי שבו התביעה לא יודעת כלום:

  • מי הנאשמים? לא עד היום לא ברור אם התאגידים יואשמו, מה שנובע לטעמי מניסיון סחיטה. אם לא די בכך התברר כי התביעה מנהלת משפט נגד יאיר ושרה נתניהו שלא נמצאים ברשימת הנאשמים.
  • מי אישר את החקירה ומתי? הפרקליטות ניסתה ככל יכולתה להתחמק מהשאלה ולבסוף נאלצה למעשה להודות בכך שאין לה הוכחות לעניין זה. יותר מכך, מתברר שאיש לא מוכן להודות בכך שאישר את פעולות החקירה כנגד חלק ניכר מהעדים
  • מהם סעיפי האישום? עד כה הפרקליטות הודיעה ששניים מסעיפי האישום לא הובנו כהלכה (גם על ידי אנשיה שלה שהציגו אותם) ודרשה לפחות 5 פעמים לשנות את הסעיפים. וזאת גם לאחר שנאלצה לעבות באופן נרחב מאוד את כתב האישום מכיוון שבכלל לא פורטו הסעיפים (וככל הנראה בצורה שגויה)
  • מי העדים? התביעה לא מתביישת להודות שאין רשימה כזאת והרשימה שהוגשה היא ראשונית, לא ברורה וכלל לא שלמה
  • מהן העדויות? התביעה ניהלה עד כה שתי השלמות חקירה, טענה שבית המשפט הורה למעשה על אחת נוספת (בנושא עדויות שהוסתרו מההגנה) ובית המשפט קבעה שהיא ניהלה אחת נוספת (במסווה של רענון)
  • מיהם עדי המדינה? המדינה מנהלת דיונים קדחניים על פילבר, מנסה להחזיק בשיניים את חפץ ומנסה בתירוצים קלושים לפטור את ישועה ממעמד זה
בהתחשב בכך שזה המצב בו נמצא משפט שהפרקליטות הכריזה עליו כמשפט דגל, מדובר בביזיון המחייב הסקת מסקנות חמורות - כל מי שהיה מעורב בהכנת המשפט צריך למצוא את עצמו בחוץ בלי פנסיה, יש לשקול חקירה פלילית נגד חלק ניכר מהם ולהקפיא את המשפט עד שלתביעה יהיה מושג ולו הקלוש ביותר מה הוא אמור להיות.

לא למותר לציין שאני מתרשם מאוד לשלילה מהטיעונים החוזרים של מהדהדי הפרקליטות - שזה בסדר, זאת הנורמה - זה רק מבהיר כמה הבעיה חמורה ומשפט נתניהו רק הציף אותה.


===

בעקבות התגובות:

  • במישור הציבורי, הדעה שלי ברורה - המשפט הוא ניסיון ברור להפוך את מדינת ישראל לאוליגרכיה
  • לגבי התנהגות הנאשמים - אפשר יהיה להתחיל את הדיון לאחר שיהיה ברור (לפחות לתביעה) במה מאשימים אותם בכלל. בינתיים, אני לא מרגיש שיש לי מספיק ידע בשביל להגיד משהו חכם על התנהגותם פרט לכך שהם לא היו הבעיה במשפט עד עכשיו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...