יום חמישי, 6 ביולי 2023

למה השמאל כל כך מתוסכל

בחשבון אחרון השמאל מתוסכל מכיוון שהוא נקלע לדרך ללא מוצא. האידיאולוגיות המתחלפות שלו בארבעים השנים האחרונות לא הצליחו להחזיק מים וההתעלמות מקיומם של אחרים נהיית קשה יותר ויותר, במיוחד לאחר האפיזודה של ממשלת השמאל האחרונה.

בתור שמאלני אני רואה בעניין חדשות רעות מאוד. אני יודע שקשה לימין להאמין בזה אולם אין מדינה דמוקרטית ללא הבדל השקפות והמצב בו ראשי מחנה אחד מנצחים על חיסולו מהווה סכנה שקשה להפריז בה.

המצב כל כך חמור שאפילו אלו שחושבים את עצמם כשומרי החומות האידיאולגיות של השמאל נתקלו בבעיה - האיום שלהם שהשיטות הנלוזות לשליטה בשטחים יחדרו לישראל התממש - אולם למרבה זוועתם דווקא בצד הפוליטי שלהם. הימין, עד כמה שהדבר קשה לעיכול, דווקא נלחם למען הליברליזם והדמוקרטיה בעוד מנהיגי השמאל (מכל הסוגים) נלחמים נגדו. אפשר להעלות השערות פחות נחמדות לגבי הסיבות לכך, אבל העובדה נשארת.

אני מניח שלרוב השמאלנים היה קל יותר אילו הפער הזה היה קיים גם ברמת השטח, למרבה הצער, מדובר פשוט בעריקה של ההנהגה מעמדתה. השמאל, ברובו הגדול, מתוסכל עמוקות כי הפער בין מה שמוכרים לו לבין המציאות גדול מדי מכדי להתעלם ממנו, דבר שמביע לתגובות קשות ולדיבורים על ירידה מהארץ.

לסיום, כמה מילים לא נעימות גם על הימין. הפער כאמור לא קיים באמת בשטח ומי שחושב שהימין פטור מהבעיות הנ"ל חי באשליות. האמת היא שהימין נמצא היום מהבחינה הזאת המקום בו השמאל היה ב-2007 ואלו חדשות רעות במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האו״ם איננו נייטרלי

בכל פעם שאני נתקל במשהו פוגע, אותה שאלה עולה לי לראש: האם זה היה בכוונה? התשובה היא בדרך כלל "זה מורכב". לצערי, הדוח של האו"ם...