יום שני, 17 ביולי 2023

עדיין מחפש טיעונים נגד השינויים במערכת המשפט

 צר לי, אבל הסיכום של כל הטיעונים נגד שהושמעו משמאל הוא מאוד קצר:

א. אנחנו בטוחים שהממשלה הזאת שואפת לדיקטטורה

ב. אנחנו נעלים עליכם ולכן אין לכם זכות לשנות שום דבר ללא הסכמתנו המלאה

ג. אם לא תענו לדרישות שלנו השמיים ייפלו - אנחנו נסרב לשרת בצה״ל, נעודד את החרמת ישראל וכו׳

ד. אם אתה לא חושב כמו הקבוצה שלנו - אתה אידיוט

על מנת להבין כמה הרשימה הזאת מגוחכת, אפשר להשוות אותה לרשימת הטיעונים נגד מימין שהיא ארוכה מכדי לפרט כאן (אפשר להאזין למשל פה).

קשה להחליט מה הסיבה לגישה המטופשת הזאת של הנהגת השמאל, תסכול כנראה משחק תפקיד מרכזי כזה, אבל הוא יועץ רע - עובדה שהוא גורם לי, מי שעדיין ממש לא מרוצה מהרפורמה, לחשוב שהתנהגות השמאל מסכנת את הדמוקרטיה והליברליות באופן מיידי בעוד הממשלה היא לכל היותר איום עתידי.


בעקבות התגובות:

שמעתי לא מעט תגובות מטומטמות מימין, אבל לא בפרק שקושר לעיל, לא הסכמתי עם כל הטענות שהושמעו שם אבל אף אחת מהן הייתה מטופשת. זה לא אומר שאין כאלו - למשל שצריך לתת למצב להחמיר עד למלחמת אזרחים.

הפואנטה של הפוסט כנראה לא הייתה ברורה מספיק - השמאל בוחר בטענות מטומטמות לחלוטין במודע - עובדה שאין קושי להעלות טענות רציניות נגד ההצעה כפי שנעשה בפרק הנ״ל. ועל מנת להסיר ספק, הטענות הללו יכולות בקלות להביא למסקנות שהשמאל לכאורה מעוניין בהן.

ובניסוחו של אדם גולד: הטמטום הוא לא באג הוא פיצ'ר (אני חושב שזאת הפעם הראשונה מסכים אתו).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האו״ם איננו נייטרלי

בכל פעם שאני נתקל במשהו פוגע, אותה שאלה עולה לי לראש: האם זה היה בכוונה? התשובה היא בדרך כלל "זה מורכב". לצערי, הדוח של האו"ם...