יום חמישי, 2 בנובמבר 2023

הפלסטינים יכולים לעצור את המלחמה

האזרחים הפלסטינים יכולים לעצור את המלחמה בשעה אחת - זה קשה אבל אפשרי.

בלי קשר לסיבות, ההנחה בעולם היא שרק ישראל יכולה לעצור את ההרג של הפלסטינים, זה לא נכון בכלל. לצערי, הפסקת אש מיידית תוביל רק לעוד הרוגים פלסטינים, גם אם זה קשה להאמין בזה לנוכח המצב הנורא כרגע.

מאז ההפיכה ב-2007, אחרי כל מלחמה, חמאס הוציא להורג אלפים (בתירוצים שונים) של פלסטינים, גנב את כל הסיוע ההומניטרי, הפחית את זכויות אדם (במיוחד של נשים), ומיקד את כל המאמצים והכסף בהכנות למלחמה הבאה - מה שגרם לעשרות אלפי הרוגים במהלך והבטיח שמספר ההרוגים הפלסטינים במלחמה הבאה יהיה גדול אף יותר. אלא אם כן אתם רוצים לסמוך על הנס, צעד כזה יחמיר את המצב.

יש דרך מהירה (אם כי לא פשוטה) לצאת מהמצב - מהפכה ברצועת עזה. זאת לא חייבת (וכנראה לא תהיה) להיות פרו-ישראלית. בלי קשר למה שאתם חושבים על הסיבות של ישראל, כל מהפכה תאלץ אותה לעצור את המלחמה.

העובדה שכמעט כל מי שמדבר על "אזרחים פלסטינים" לא יכול אפילו לדמיין אפשרות זו, מראה רק עד כמה הם חושבים מעט על הפלסטינים כבני אדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...