יום שני, 11 במרץ 2024

מאחורי הקלעים של מהומות המזון ברצועת עזה (עם ובלי מרכאות)

נתחיל מהצד החיובי של הפוסט הזה: נכון לעכשיו, אין רעב ברצועת עזה, וכל ה"ראיות" לכך שקריות.

מהומות מזון מזויפות מתרחשות בדרום הרצועה, שם אנחנו עדים לסכסוך פלילי בין חמולות פשע - בעלות היסטוריה ארוכה באזור - לבין חמאס, שכבר הפגינה מאפיינים מאפיונרים לפני המלחמה.

בצפון הרצועה המצב גרוע יותר, שם ישנן מהומות מזון אמיתיות. לכן, למרות שאין רעב כרגע, התושבים צופים שהוא יגיע בקרוב. זה מעיד בבירור שיש בעיה, למרות שאני לא בטוח האם הם חוזים נכונה.

זאת לא תוצאה של טעות: חמאס משתמשת בדרום הרצועה כמסווה כדי להרוג נהגי משאיות סיוע, בעיקר אלו שמסרבים לתת לה את האספקה, מאז שאונר״א הפסיקה לשלוח נהגים בתחילת פברואר. למעשה, חמאס מנסה לחסום את הגעת הסיוע לצפון במטרה לגרום שם לרעב, ובאמצעותו ללחוץ על ישראל להיכנע. למרות שהרציחות מתפרסמות באופן פומבי, כמעט אף אחד לא מחבר את הנקודות.

המאמר המקורי שלי (אנגלית) 


---

כמה נקודות נוספות:

  1. אני לא מבין איך אנשים מסוימים קיבלו את הרעיון שהפוסט הזה, שמדבר על "מהומות מזון אמיתיות", מתעלם מהבעיה ההומניטרית.
  2. התמקדתי באוכל כי קל יותר למדוד את זה, המצב דומה גם בדברים אחרים, כמו תרופות.
  3. הרבה ארגונים בינלאומיים פשוט מצטטים את חמאס, כך שהם לא תורמים שום דבר לראיות.
  4. כתבתי את הפוסט לפני שבוע, והפחד שלי מנבואה שתגשים את עצמה מתגשם. זה אומר שהבעיה ההומניטרית מתפתחת למשבר הומניטארי.
  5. העובדה שהאשמה מוטלת על חמאס (ואונר״א) לא אומר שהבעיה פחות חמורה, אלא להיפך. משברים הומניטאריים שנגרמים על ידי ממשלות מקומיות נוטים להיות גרועים יותר מאלה שנגרמים על ידי גורמים חיצוניים.

---
הנ״ל תואם בעיקרו את הגרפים בסקר של שאקאקי, שמצביעים על מצב קשה אבל לא קטרוספלי.

---
השקר על אונס נשים פלסטיניות על ידי חיילי צה"ל במהלך הפשיטה על שיפא חשף את העובדה שדיווחי הרעב ההמוני הם (עדיין?) לא נכונים. אלפי פלסטינים, שהאמינו בשקר הזה, ברחו דרומה – מספר גדול מספיק כדי לגרום לאל-ג'זירה ולחמאס לחזור בהם מהטענה. השקר הזה התייחס לאותו הזמן ולאותו האזור בו אמור היה להתרחש הרעב ההמוני לכאורה. מכאן, שלתושבים המקומיים יש את היכולת והרצון לעזוב את האזור כשהם נתקלים באיום גדול מדי על משפחותיהם. אני מקווה שאף אחד לא רואה ברעב כזה איום קל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נדמה לי שביידן השתגע, האם למישהו יש הסבר הגיוני יותר?

אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני פשוט לא מצליח להבין את ממשל ביידן. הרחבה דרסטית של המלחמה, שזאת התוצאה (שהייתה צפויה) של מניעת חימוש מישראל ...