יום ראשון, 3 בספטמבר 2023

אבל כל המומחים החוקתיים נגד!

קשה להאמין שיש אנשים שאשכרה מתרשמים מהטיעון המגוחך הזה, אבל מכיוון שהוא נפוץ להפתיע, אטרח להפריך אותו משני כיוונים.

המומחים החוקתיים רואים (בצדק גמור) את הרפורמה המשפטית כאיום על פרנסתם, תדמיתם ואולי גם חירותם. הקואליציה טוענת שהמומחיות שלהם מתבססת על רמיה של הציבור ועל פעילות שאם איננה בלתי חוקית (והדבר תלוי בדובר), הרי היא קרובה מאוד לשם. אישור הרפורמה יביא בתרחיש הטוב ביותר לכך שהם יאבדו את המומחיות שלהם, בתרחיש הסביר לכך שהם יחשבו כשרלטנים ובתרחיש הגרוע לכך שיואשמו בהונאה והם עלולים אף לשבת בכלא. במצב הזה הציפיה שמישהו מהם יביע עמדה אחרת, היא מופרכת בעליל, מדובר בהתאבדות מקצועית (ואולי אף אישית).

אם לא די בכך, הרי מדובר באותם אנשים שלא רק תמכו אלא היו בשיתוף פעולה נרחב עם פעילות אנטי דמוקרטית מובהקת בתקופת הממשלה הקודמת. קשה שלא להתרשם שהאנשים הללו שואבים את האשמותיהם כלפי הממשלה הנוכחית לא ממעשיה שלה אלא ממעשיה של הממשלה הקודמת שבה הם תמכו. העובדה שאכן מדובר במומחים (ואני לא כופר בכך) לא אומרת שהמטרות שלהם תואמות ליומרות שלהם - למעשה אני מתרשם שההיפך הוא הנכון, מה שמפריע להם ברפורמה היא ״הסכנה״ שהדמוקרטיה תתחזק ולא האיום עליה. גם אם מניחים שהממשלה אכן מהווה איום על הדמוקרטיה, קשה מאוד לדמיין צעדים מטומטמים יותר שהאופיזציה יכולה לבצע מאלו אלו שנתמכים על ידם.

לסיכום, הצעדים שהמומחים מציעים ל״הגנה על הדמוקרטיה״, הם צעדים לביטולה תוך חיזוק ניכר מאוד של מעמדם שלהם ושל בני בריתם הפוליטיים וככאלו יש להתייחס אליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נדמה לי שביידן השתגע, האם למישהו יש הסבר הגיוני יותר?

אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני פשוט לא מצליח להבין את ממשל ביידן. הרחבה דרסטית של המלחמה, שזאת התוצאה (שהייתה צפויה) של מניעת חימוש מישראל ...